marți, 11 august 2015

Melancolii...

Melancolii



Melancoliile copilariei,
Din perioada veseliei
M-am intors dintr-o tabara
Cu ochii scaldati in flamura,,,

In flamura vie,veneam din capitala
Gaseam totul schimbat ca dupa o foiala
Peste tot pozau brusturii si scaieti infloriti
Oamenii parca aveau pantalonii botiti si tesiti,,,

Veneam din inima civilizatiei nationale
Din tabara,din Bucuresti,ma uitam de pe pod in vale
Apa curgea sarguincioasa,cand repede cand incet
Priveam fiecare unda,involburat si atent,,,

Vorbeam altfel,cu accent de bucurestean prin dictie
Totul din aceasta perspectiva,mi se parea o expectoratie
Intr-un spin farfastic de manierat,ceream o repetitie a celor expuse
De catre oricare,incerca sa ma scoata din starile induse,,,

Ce contrast am mentionat,intre forme diferite de viata si civilizatie
In satucul meu totul era asa o dulce si nostalgica incantatie
Capitala fusese cu totul si cu totul altceva,o lume ideala fantastica
I-mi doream asemenea viata,in virtutea starii de logica,,,

Parca rupt de mediul in care m-am intors,sufeream discordant
Ma indragostisem de o posibila viata de emitent urban-pedant
Plangea ceva in strafundurile mele taranesti,o dorinta apriga
Ceva liric si epic,care ma umplea de oportunitate si reverberanta intriga,,,

Mi-am amintit subit,privind strada pietruita,de o unghie
Care in alergare,mi-a sarit ca o involburata scanteie
Lovind cu piciorul o piatra,care s-e evidentia dupa o ploaie torentiala
Ce durere in discordie,ce postura de observare, a unei plagi,trauma si amorteala,,,

Proaspat venit din tabara,impactul de schimbare a perceptiei,de mediu
Mi-a creat o stare remember,amintiri romantice,in compendiu
Eram poate mic cu parul de aur,si veneam dimineata de la o nunta
O stare confuza,oboseala,surmenaj si sunete muzicale,mare scofala,,,

Vioara,viola si doba,toba cu cinel,muzica de bihor
Gust de mancaruri gatite,in amestec confuz,cu spritisor
Efect nazal complex de spritisor si felii exuberante de tort
Ma intorceam de la nunta,doar ca un sublim induplecat,moft,,,

Venit din tabara,din capitala,confuzia se acutiza si mai mult
Aveam la inimioara un sentiment in ritual,naturalmente un cult,
Iubeam metafora,adoram complimentul,apreciam epitetul
I-mi verificam discret,plin de umor,inteligenta si talentul,,,

Aveam o postura in lacrimi,permanent realismul disimulat
Prin suprarealismul de basm,trait naturalmente,galant
Introvertit ma simteam un printisor al propriilor fantezii
Extrovertit ma amuzam copios si in discurs expuneam pedanterii,,,

Captivam auditoriul,si creeam comuniunea senzitiv amicala
Amuzament cu accente de pedanterie vitala,tonic sentimentala
Individualist observam cu atentie evolutia sociala si colegiala
Incercam inteligent,sa leg totul confortabil,rational si cu migala",,

Voiam sa devin ceva,chiar daca nu se preteaza nimic,la concret
Extraprofesional,ceva ce se bazeaza pe inteligenta si talent
O pasa fericita,intr-o noua societate tehnologizata,standard intelectual
In ritm propriu metabolizarea enciclopedic-lirica,prin bioritmul vital,,,

Intr-o lume in care totul este perfect,original si autentic etern
Intr-o lume in care conversatia inteligenta este rationalizata de catren
In sensul de mult,placut,interesant,fecund si virtual-rational
Si in consensul de unitate cultivata,principial-national,avansata,

Sentimentul acut de pace mi-a creeat sublima convingere majora
Ca viata este prin eternitate ca o exceptionala hora
Ca muzica este creatia naturii care i-si are cantaretii ei
Iar arta si cultura este de asemenea selectia reusita a naturii,,,

Tot ce este in afara selectiei naturii,este artificial
Si nu reprezinta codul genetic emotional-sentimental
Ratiunea astfel este o autosugestie naturala,cu relevanta
Sau altfel spus,melancoliile precocitatii, in vacanta,,,

Realitatea este sinteza,superioara sau natura in toata splendoarea sa
Realitatea amintirilor elimina intotdeauna ,nonsensul si predispozitia
Sau mediul de complacere,care diminueaza unitatea nationala
Sau pune in pericol viata libera,datina,traditia si conditia dinamic-vitala"",

Precocitati puerile cu efect major de melancolie
Vacanta de vara,Ooh!!!o superba monstra, deliciu de veselie
I-mi reamintesc an de an precocitatile din vacantele estivale
Eram patriot si militam pentru viata eterna,in echivalare!!!,,,,♥♥♥♥♥